fredag 16 juli 2010

Äntligen!

Nu fick jag till slut veta vad min favoritlåt för tillfället heter! "Whataya want from me" med Adam Lambert. Så bra sommarlåt. Men snälla nån, hur kan man bara döpa en låt så konstigt, hur ska man kunna hitta den på Spotify, det är helt omöjligt att lista ut den titeln? Men nu är den funnen och jag är glad.

Förövrigt är jag kär... i SMEG's retroröda kylskåp. Det härligt röda kylskåpet med tillhörande frys står i morbror och mosters nyrenoverade kök och väcker mitt habegär, som visserligen aldrig sover utan bara slumrar till ibland. Dessa retroröda, underbara skapelser skulle trivas utmärkt i min 50-talsinspirerade lägenhet. Dessutom har jag nyligen sett en mycket matchande, snygg och randig lampa på Julita Wärdshus. Där åt kära lillkusinen, trollungarna och jag en utsökt isad tomatsoppa till lunch häromdan. Vill ha, vill ha, vill ha det receptet, tillaga den svalkande sommarsoppan, ställa den i det retroröda kylskåpet, tända den snygga matchande, randiga lampan och njuta av sommaren.

Ha det väldigt bäst. /Kristin

Inga kommentarer: