torsdag 15 juli 2010

Allsångsfeber

Allsångsfebern har drabbat svenska riket. Det är allsång på alla möjliga och omöjliga ställen - från minsta pyttelilla byhåla till Skansen i Stockholm. Som förövrigt utökat - på webben kan man se "bakom scenen" och även den extra halvtimmen som tidigare varit endast för den riktiga publiken, personerna som faktiskt är på plats och sjunger. Fast vi var också värda den halvtimmen tycker jag för vi satt hemma i IKEA-bäddsoffan och sjöng "Kärleken är evig". Otroligt vackert dessutom.
Till och med i min lilla hemstad har vi allsång, riktigt bra sådan också. Körledargurun Gabriel Fors lockar hit bra artister - ikväll var det en av barnens idoler, Amy Diamond, som visade sig vara ett tjej med otroligt mycket energi och hon förgyllde den soliga sommarkvällen.

Musik är härligt! Själv blir jag helt manisk när jag får en  ny favoritlåt - jag "repeatar" låten tills grannarna tröttnat för länge sen. Men, är låten fantastisk är det svårt att stänga av. Mer om det en annan dag...

Godnatt! /Kristin

Inga kommentarer: