tisdag 28 februari 2012

Thank you!

Thank you - temat för detta inlägg. Tack så förfärligt mycket Affären för att baguetten jag köpte mer liknade en skorpa. Thank you! Men, kvällsmaten blev god i alla fall. Till slut blev jag hungrig igen, efter en mycket stor, god och trevlig lunch på stan. Fyllningen/röran till baguetten blev verkligen god om jag får säga det själv. Mums!

Nu gissar jag lite med måtten, prova dig fram till din egen makalöst delikata blandning:
½ burk creme fraiche (34%)
1 msk chilisås
½-1 dl riven parmesan
½ tärnad tomat
4 cm fint strimlad purjolök
Några blad färsk basilika strimlas
MYCKET svartpeppar från kvarnen
salt
Rör ihop!

Dela baguetten, som förhoppningsvis inte är som en skorpa... Lägg några salladsblad eller skuren sallad i botten. Lägg på röran och sen är det faktiskt bara att mumsa i sig.


Thank you-låtar (en del bra, en del mindre bra. Här kommer de, utan inbördes rangordning...):
Otis Redding – I Want To Thank You
Dido – Thank You
Alanis Morissette – Thank You
Salem Al Fakir – Thank You
Secret Garden – Thank You (+ Peter Jöback)
Amy Diamond, Chris Brown, osv, osv, osv
Oh, jag lyckade få med den här också! Josh Groban – Thankful

Inga kommentarer: