torsdag 23 februari 2012

Easy cooking part 2

Omelätt skulle man kunna säga! Gott och lätt och man blir mätt. Nyttigt med ägg är det sägs det. Shit vad bra. Idag blev det alltså, omelett. Dessutom tog jag tillvara på lite rester från middagen igår. Ja, man behöver nästan inget recept för det här.

* Stek lite skivad potatis som du kanske har kvar från igår ;)
* Vispa ihop två ägg, 1 msk vatten, en skvätt soja och lite salt
* Häll äggröran över potatisen
* Jag strödde över färsk basilika, riven ost och lite mjukost från tub. Det var väl ganska nyttigt innan jag gjorde det men det blir ju så gott... Glöm inte svartpeppar från pepparkvarnen.
* Stek på svag - medelvärme ca fem minuter




Så undrar jag, vad är det med den här låten! Jag vet inte om den är bra eller dålig men den är så himla medryckande. Det blir "Dagen Låt"

Den svenska björnstammen – Trumma trumma

Inga kommentarer: