tisdag 15 mars 2011

Dagens boktips

Åh, så gott med kakor! Och tycker du som jag att det är kul att baka så måste jag bara säga att bland alla miljontals recept som finns så är klassikern "Sju sorters kakor" en riktigt bra receptbok för just kakor. Spring och köp! Det finns ju nu för tiden en variant av den, "Sju sorters julkakor", den har jag dock inte tittat i. Man äter ju så mycket annat på jul, ska man verkligen äta sju sorters kakor också? Åh ena sidan, å andra sidan...varför inte. Iaf finns receptet på enkla och goda chokladsnittar i originalboken.



För barn i förskoleåldern (ja, jag tänkte faktiskt skriva dagis-åldern men eftersom jag själv studerar till förskollärare försöker jag lära mig att säga det. Det verkar viktigt att säga rätt.) så är "Kråkes kokbok" en bra och trevlig receptbok. Inte särskilt avancerad men en bra nybörjarbok med både text och bilder som förklarar receptet. Nalle Puh och Pettson & Findus har även de skrivit bra kokböcker.


Jag fattar inte varför en del bilder envisas med att lägga sig åt fel håll!


 För lite större barn, sådär i 7årsåldern så visade det sig att det här var en riktigt bra bok. Vi har snart ätit oss jorden runt med hjälp av Unicefs "Barnens kokbok - smaker från hela världen för barn". Fina bilder och olika svårighetsgrad på recepten är väldigt bra. Och så skänker man ju några kronor till Unicef när man handlar av dem också, kanoners!

Inga kommentarer: