söndag 29 juli 2012

Ohyra. Och ett grilltips!

Varför ska det alltid bli ohyra på min basilika?! Jag råkar ha världens finaste basilika hemma i förnstret och tänkte att nu börjar det visst vli dags att äta upp den. Men den är full med ohyra. Det vill jag verkligen inte äta. Och i grönkålslandet härjar de förfärliga kålfjärilarna. Söta men varför i allsin dar måste de äta odlad mat? Duger inte det som växer fritt åt dem?


Just ja, grilltips var det ja!
Vi gjorde små foliepaket och la på grillen, något för länge dock men då vet vi det till nästa gång, att det inte behövs så lång tid.
Paketen fylldes med vit fisk, tror det var vanlig torskfilé. (Det går nog bra med annan vit fisk, lax eller vad man vill). Fileerna hade jag delat i ca 6-7 cm breda bitar.  Potatisar, nästan färdigkokta. Grönkål, färska kryddor (persilja, basilika utan ohyra). Bacon. Citron och lime pressades över fisken. Smör klickades på maten. Salt. Svartpeppar. Det var väl det hela, man kan ta örter och kryddor efter smak. Räkor, tomater, champinjoner och annat gott ska vi prova att ha i nästa gång tror jag.
Lägg de förslutna foliepaketen på grillen. 10-15 minuter kanske kan vara lagom?

Mums blir det!

Inga kommentarer: