lördag 26 februari 2011

What's up?

Man vet att man bloggar för sällan när man inte kommer ihåg lösenordet till bloggen. Hela förra veckan bestod av tentastudier, veckan innan det - sjuk. Jag menar, det händer liksom inte så mycket intressant att skriva om då. Alla som skriver varje dag - vad skriver ni om? Händer det så mycket mer intressant för er?

Dagens tips - vill man träffa folk en lördagsförmiddag så är det bara att åka till återvinningsstationen och slänga skräp. Det är där alla är! Kan finnas några på soptippen också. Verkligt kul lördagsnöje :D

Idag blir det en vinterbild som omväxling till senaste tidens blombilder. Jag hade tänkt baka idag för att få lite fina kakbilder men det hinns faktiskt inte med - kanske nästa vecka, vem vet. Förresten, barnen frågade vad en ås är. Jag gick loss och började prata istid och sånt kul som vi studerat just nu i skolan, men insåg rätt snart att de inte fattade vad jag menade. Men det är alltid lika kul att bli arbets/studieskadad av ett nytt ämne :D

måndag 21 februari 2011

Blomsterblogg?

Nejdå, jag skulle bara visa de här våriga blommorna jag fick med blombud idag :D det är man ju inte alltför bortskämd med precis. Fint!


lördag 19 februari 2011

Inte så pjåkiga blondies

Får man vuxenpoäng om man lagar mat eller bakar från ett recept som var med i K-kurirens bilaga Knuten? Jag testade iaf ett från den 17/2, "Jordnötsblondies med tranbär och choklad". Superlätta att göra! Förutom en rätt underlig konsisten, men de blev mycket kladdiga och goda, precis som det ska vara. Fruktansvärt söta så jag känner mig väldigt törstig just nu. Och egentligen så tycker jag att jordnötter ska vara för sig och choklad ska vara för sig men jag gör ett undantag för dessa blondies. Förresten, förutom jordnötssmör skulle man ha jordnötter i men jag tog hasselnötter istället. Och tur att jag fick gå ungefär tio varv på Coop för att hitta jordnötssmöret, kaloriintaget kanske jämnade ut sig något :)

fredag 18 februari 2011

I'm such a girl

Jag vet, så himla tjejigt men jag bara måste visa mitt nagellack jag köpte idag - fabulous!

Nästan som godis

Gyllene (karamelliserade) macadamianötter är nästan, men inte riktigt som godis. Men det får duga, imorgon får man ju äta riktigt godis :D Iaf så gör Leila mycket gott. Ett tips bara - gör inte som jag. Eftersom jag börjar bli lite rastlös efter en sjukvecka så försökte jag stryka, titta på datorn och sortera tvätt samtidigt som jag karamelliserade. Ingen bra idé, man får helt enkelt stå stilla vid spisen, man måste nämligen röra lite då och då. Och, viktigast av allt, ta inte bort kastrullen från värmen innan allt är ihoprört! Det blir inte så bra men det är bara att hälla på lite mer vatten och socker och på med kastrullen på plattan igen så räddas röran.



http://www.recept.nu/1.37189/leila_lindholm/smaratter_tillbehor/gyllene_macadamianotter

onsdag 16 februari 2011

Favorit i repris

Okej, lite väl mycket baciller av olika slag i omlopp just nu, både här och där, stackars alla sjuklingar. Men lite fler fina tulpaner piggar upp :)

söndag 13 februari 2011

Flower power

Åh, jag måste bara tacka för alla fina saker vi fick igår. Bra att Alvar Aalto fick jobba lite, önskar han fick göra det oftare, 28 tulpaner och alla var i samma färg :) Allt var jättefint och det var jättekul att alla kom. Hade jag haft större lägenhet kunde ännu fler fått komma.