Och eftersom jag är förkyld, igen, äter jag ingefära hela dagarna. Receptet blir på en vitaminbomb till smoothie :D Nu tycker jag och för sig att det knappt behövs recept när man gör smoothie men jag vet att en del vill alltid följa ett recept när de tillagar något.
1 banan
1 kiwi
1-2 dl jos. Ja, allra helst ska det vara färskpressad apelsin men man tager vad man haver
Några gojibär
1-2 cm riven ingefära. Se till att få med saften från ingefäran också så det inte försvinner några nyttigheter
Mixa och drick. Mums.
tisdag 18 januari 2011
söndag 16 januari 2011
Challenge of today
Som ni ser har jag mina gamla = mammas gamla skridskor och det var längesen jag använde dem. Dagens utmaning var alltså att så helskinnad som möjligt stå på dessa retroskridskor. Jag lyckades riktigt bra om jag får säga det själv! Jag stod upp, åkte fram och tillbaka och hjälpte den yngsta skridskoåkaren som var med och ramlade inte en enda gång. Tur, för eftersom det regnade (?!) idag, underligt nog, så var det lite väl blött på isen tycker jag. Det lockade inte att sätta sig där iaf.
fredag 14 januari 2011
Quel couleur?
Dagens I-landsproblem:
Dagens köksarbete:
Polkabräck! Yummie! Fast det blir nog något nyttigare nästa gång. Kanske.
Dagens klagomål:
Om ni ska skriva en text som ska användas i undervisning för svensktalande studenter - och om texten nu måste vara på engelska - skriv inte så nedrans lååånga meningar!
Dagens köksarbete:
Polkabräck! Yummie! Fast det blir nog något nyttigare nästa gång. Kanske.
Dagens klagomål:
Om ni ska skriva en text som ska användas i undervisning för svensktalande studenter - och om texten nu måste vara på engelska - skriv inte så nedrans lååånga meningar!
torsdag 13 januari 2011
Bra tips på lätt vardagsmatlagning
Måndag - äta hos mor
Tisdag - barn 1 med kompis lagar maten
Onsdag - barn 2 lagar maten
Torsdag - antagligen min tur att laga maten
Fredag - äta hos vänner
Jo, jag har faktiskt hjälpt till lite också, och bakat lite bröd. Men ändå, perfekt matvecka :)
Tisdag - barn 1 med kompis lagar maten
Onsdag - barn 2 lagar maten
Torsdag - antagligen min tur att laga maten
Fredag - äta hos vänner
Jo, jag har faktiskt hjälpt till lite också, och bakat lite bröd. Men ändå, perfekt matvecka :)
fredag 7 januari 2011
La vida es dura
Life sucks. Trasig DVD. Trasig rosa minilaptop. På tok för mycket snö ute. Går man ut riskerar man dessutom att få en istapp i huvudet - livsfarligt. Plugga en fredagkväll. Fåglar faller ner döda i Falköping. CSN har störda regler.
MEN! I boken jag läser i skolan, om det politiska våldet mot Mayaindianerna, där berättar en änka hur hennes man blev ihjälhuggen av militärer med en machete. Barn som sett deras föräldrar bli mördade flydde till bergen och gömde sig där för att överhuvudtaget kunna överleva. Fy fan! Man har det nog hur bra som helst egentligen, eller hur?
MEN! I boken jag läser i skolan, om det politiska våldet mot Mayaindianerna, där berättar en änka hur hennes man blev ihjälhuggen av militärer med en machete. Barn som sett deras föräldrar bli mördade flydde till bergen och gömde sig där för att överhuvudtaget kunna överleva. Fy fan! Man har det nog hur bra som helst egentligen, eller hur?
tisdag 4 januari 2011
Mycket blommor i denna kokbok
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)