Vilket fantastiskt sätt att stödja Rosa Bandet på - Rosa Dagar i blombutiken Annas gröna rum. Rabatt till dig + att pengar skänks för allt rosa du köper =)
Förresten, nu har jag tagit bort den där konstiga inställningen jag lyckades få till - nu kan vanligt folk skriva kommentarer. Jag vill dock fortfarande INTE ha några anonyma, skriv namn. Tack.
fredag 15 oktober 2010
onsdag 13 oktober 2010
Extra biljettkontroll på tåget
"Extra biljettkontroll på tåget - visa biljett, leg och eventuella rabattkort tack". Självklart, vad bra att jag har mitt mecenat/csn-kort här i högsta hugg. Synd bara att det gick ut 30/9!!! Tack för det, det var bara att snällt betala mellanskillnaden på studerandebiljett och vuxenbiljett. Grrrr och morrrr! 42:- fick jag betala, inte mycket men väldigt, väldigt surt.
På kvällskviskten när jag återvänt hem, vad ser jag då på hallmattan. Posten. Just precis, mitt nya csn-kort! Går det att ha sämre tajming?! Är det någon som vill kommentera det så var snäll och bespara mig de anonyma kommentarerna, lämna gärna namn. Tack.
På kvällskviskten när jag återvänt hem, vad ser jag då på hallmattan. Posten. Just precis, mitt nya csn-kort! Går det att ha sämre tajming?! Är det någon som vill kommentera det så var snäll och bespara mig de anonyma kommentarerna, lämna gärna namn. Tack.
måndag 11 oktober 2010
Nu startar bilen igen!
Idag har jag roat mig med den här mackapären.
Tack far för att jag fick låna den. Igen. Grannen tyckte antagligen att jag såg malplacerad ut under motorhuven för han kom över och hjälpte mig. Tackar, tackar. Förstår inte det, jag som är så otroligt duktig på att laga bilar ;-)
söndag 10 oktober 2010
Härliga höst!
Vilken trevlig höstdag det varit idag, plockade en hel hög äpplen av olika sorter och kokade lite äppelmos igen. Vi bakade, provåt även deg - iaf de två minsta i familjen, scones med äpple, kanel och kardemumma. Hur gott som helst, måste nästan provbakas. Här är receptet som jag fått av en kompis. Jag lade till kanel och kardemumma för det är så himla gott:
3,75 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl socker
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
2 rivna äpplen
50 g smör
en liten skvätt mjölk
Baka ut till 2 runda kakor, skär ett kors på vart och ett av bröden. Grädda mitt i ugnen på 225 C, 10-15 minuter. Det är faktiskt så gott att det inte behövs något pålägg =)
3,75 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl socker
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
2 rivna äpplen
50 g smör
en liten skvätt mjölk
Baka ut till 2 runda kakor, skär ett kors på vart och ett av bröden. Grädda mitt i ugnen på 225 C, 10-15 minuter. Det är faktiskt så gott att det inte behövs något pålägg =)
Citat
Ja, jag vet, jag skulle lägga mig men jag hittade ett så härligt citat på en blogg (http://www.bloggtrafik.nu/run.php?id=66112) precis nu. Hehe.
”If you want him, come and claim him” /Arwen
Tänk på det du! Så lätt är det ibland.
Citatet är från en film som heter "Sagan om ringen", du kanske har hört talas om den ;-) kanske?
Sovdags!
”If you want him, come and claim him” /Arwen
Tänk på det du! Så lätt är det ibland.
Citatet är från en film som heter "Sagan om ringen", du kanske har hört talas om den ;-) kanske?
Sovdags!
lördag 9 oktober 2010
Ahhha, nu fattar jag
FarmVille tillhör de goda trots allt. Fattade inte riktigt.
http://www.zynga.org/
Förövrigt hemma från en världstrevlig tjejkväll med tacos, bananasplitt och en hel hög med busglada barn =)
http://www.zynga.org/
Förövrigt hemma från en världstrevlig tjejkväll med tacos, bananasplitt och en hel hög med busglada barn =)
lördag 2 oktober 2010
Vem har hittat på FarmVille?
Vem har hittat på FarmVille, det är ju helt meningslöst, skicka grisar hit och dit, skaffa grannar, det har jag redan och VARFÖR spelar jag det nu?! Jag måste sluta. Är det någon som tjänar pengar på att lura alla in i spelträskets allra mörkaste hörn? Och varför är jag vaken och sitter vid datorn och provar mitt nya headset NU?! Funkar väldigt bra för övrigt ;-) Nej, nu går jag och lägger mig igen, det här duger bara inte.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)