tisdag 14 september 2010

Och efter duschen - PLUGGA

Ja, nu går det inte att skjuta upp längre. Boken måste läsas. Ser ni vad tjock den är?!



365 sidor. På engelska. Åh, jag är inget vidare på engelska har jag upptäckt, varför är det inte som på TV, en textremsa med svensk översättning längst ner i rutan?

Nu är det dags att sätta fart.

/Kristin

Nu kan jag äntligen skippa joggingturerna.

Nu har jag hittat en mycket bättre träning - Core på Friskis & Svettis! Inte lika mycket kondition, den får jag träna på innebandyn, men lite svettig blev man allt ;-) Styrka i rygg och mage, kan knappt bli bättre för en datanörd som mig.

Dusch tack!

söndag 12 september 2010

Realitydokusåpan "I svampskogen" fortsätter

Realitydokusåpan "I svampskogen" fortsätter, här är 3:e delen.

Och det går såååå bra! Kolla här bara, pappas svampkorg tv, MIN svampkorg th. Vi är ju hur bra som helst på det här, ialla fall en av oss, jag hänger mest på och liksom plockar när far hittar svamp. Eller förresten, jag hittade ganska många själv också. En ny sort har jag lärt mig, aspsopp. Nu finns det ett härligt svampförråd i min frys och det är mest jag som tycker om svamp i min  familj så jag får nästan alla själv.



Veckans mat: Underbar kantarellpaj med vällagrad prästost =)
/Kristin


torsdag 9 september 2010

Massor av frukt

Japp, det har vi hemma nu. Massor av frukt. Fast det beror ju på vad man jämför med. Vi har inte massor av frukt om man jämför vad vännerna med den fantastiska fruktträdgården har. De är i alla fall väldigt snälla som låter oss plocka äpplen, päron och plommon så nu blir det till att varva skriveriet med fruktkokning. Om jag har någon kastrull kvar att koka i, eftersom jag totalförstörde minst en sist jag försökte göra äppelmos. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att göra en sak i taget - stå stilla vid spisen och RÖRA så blir det nog jättebra.

/Kristin

måndag 6 september 2010

Jag älskar innebandy

Ja, jag älskar att spela innebandy, då är det helt plötsligt roligt att springa. Efter en, för att låna Malin Wollins uttryck (=mitt nya favorituttryck) jefligt ful, plastboll med hål i. Det är roligt att göra mål. Det är roligt när vi missar mål. Idag hade vi nya mål! Roligt! Det är roligt när vi snurrar runt på planen och fnissar och roligt när en del av lagkamraterna känner sig som julgranar. Det är roligt att få blåmärken av innebandybollen, både från det egna spelet och från det manliga laget som spelar efter oss, tack så mycket.

I love it!

söndag 5 september 2010

Now we're talking!



Tyvärr var det inte min skörd, det var pappas. Fast jag fick några =)

Tack!

Jmfr med min skörd =(



torsdag 2 september 2010

När?

Okej. Nu vill jag veta, efter exakt HUR många gånger blir det roligt? Blir det inte kul snart har jag ett par bättre begagnade löparskor till salu. Heter det ens löparskor? Verkligt insatt jag är...men jag kämpar på =)