Delar av farmors gamla servis är numer ett utsökt kakfat!
Övriga delar till kakfatet är från kakfateriet.se
Kakorna på fatet är supergoda, och enkla, kolasnittar. Här är ett recept på dessa:
http://www.ica.se/recept/kolakakor-599834/
måndag 10 mars 2014
torsdag 5 december 2013
The result you've been waiting for!
Det här är resultatet av alla onyttiga onyttigheter - Mjölkchokladfudge...I say no more, hur gott som helst! Tack för receptet Jessica Lundberg i "Kakburken" - det finns säker en hel del varianter på det här godiset men jag följde Jessicas recept. Testa!
Go'fika på jobbet imorgon!
Mjölkchokladfudge
Koka 3 dl grädde, 1 dl sirap och 2 dl
socker till smeten klarar kulprovet (tiden varierar men jag kokade den ca 30-40 min). När det klarat kulprovet så häll i
150 g hackad mjölkchoklad, 50 g smör och 2 msk honung. Rör ihop, häll i en
bakplåtspappersklädd form med kant (jag tog en avlång form ca 8 x 27 cm, fudgen blev 2 cm tjock) . In i kylen i 4 timmar innan ni skär bitar.
onsdag 4 december 2013
X-mas candy coming up!
Julgodis måste man ju ha, och det är inte direkt några problem med att hitta recept och idéer! Facebook-gruppen "Kakburken" kryllar av julgodis just nu! Ska prova ett av recepten där, alla dessa onyttigheter blir tillsammans något riktigt onyttigt och det verkar supergott! Får se hur det blir när det kokat klart...
torsdag 7 november 2013
Spökmaränger
Bättre sent än aldrig men det här pysslade vi med till AllHelgona-helgen då vi, antagligen felaktigt, firade Halloween. Inte så originellt med dessa små spöken kanske, men söta blev det, barnen var ena hejare på spök-tillverkning!
måndag 28 oktober 2013
Dags för paj
Paj är gott, och framförallt enkelt och praktiskt när man får gäster. Lätt att förbereda och bara värma. När dessutom de goa gästerna tar med mumsig sallad, bröd och goda ostar och vin blir det en hellyckad tjejfest!
http://www.ica.se/receptsok/#search=zucchinipaj%20med%20pesto
http://www.ica.se/receptsok/#:search=parmesanpaj
Jo, jag var ju på "Litterär afton" igår, en av författarna var gulliga Sigrid Bárány så jag var tvungen att köpa hennes bok. Det är hennes andra kokbok, "Sigrids kök". Jättefin! Får återkomma till den när jag provlagat något ur den.
http://www.recept.nu/sigrid-barany
http://www.ica.se/receptsok/#search=zucchinipaj%20med%20pesto
http://www.ica.se/receptsok/#:search=parmesanpaj
Jo, jag var ju på "Litterär afton" igår, en av författarna var gulliga Sigrid Bárány så jag var tvungen att köpa hennes bok. Det är hennes andra kokbok, "Sigrids kök". Jättefin! Får återkomma till den när jag provlagat något ur den.
http://www.recept.nu/sigrid-barany
torsdag 17 oktober 2013
fredag 27 september 2013
Kitchen aid in action!
Kitchen aid in action!
Undrar just vad det ska bli...? Under tiden kökshjälpen sköter sitt kan jag läsa min favvo-tidning som kom med posten idag!
Undrar just vad det ska bli...? Under tiden kökshjälpen sköter sitt kan jag läsa min favvo-tidning som kom med posten idag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
