Jag hittade ett jättebra recept på Fluffy Frosting som jag ville prova:
http://lindablom.se/2012/march/rosa-och-vitt.html
och det passade ju bra idag eftersom vi ska ha kalas! Jag hade gärna velat ha de där fina formarna också, jag hittade dem i rött och vitt men har inte hunnit beställa. Nu är det bara att hoppas att bananmuffins och chokladmuffins med fluff & minimarshmallows går hem hos barnen :)
fredag 23 mars 2012
tisdag 20 mars 2012
Tripple twins!
Vad är det med äggen från Björkvik?! Denna blivande pannkakssmet består av 4 ägg. 7 gulor. Jag tog faktiskt ett till björkviks-ägg och knäckte i, det var också tvillingar. Fyra av fyra ägg innehöll alltså dubbla gulor, mycket skumt, det ska bli väldigt intressant att se återstående åtta ägg i förpackningen...
torsdag 15 mars 2012
Red help
Den här röda KitchenAiden är fin! Och praktisk! Smoothies! Men jag lovar, jag ska inte ta med den hem ;)
tisdag 13 mars 2012
Lunch!
Thai takeaway och föreläsning. Om mat och kost och lite till så det verkar passande att äta då tycker jag. Men nu är det paus och maten uppäten. Hälften iaf, det blir nog samma sak till middag, väldigt mycket mat fick man. Väldigt gott! Fast tofu, det är bra konstigt tycker jag, men det innehåller tydligen mycket protein så det kan väl vara bra att äta om man inte äter kött.
tisdag 6 mars 2012
1-2-3
123-sallad
Det här är gott!
Riv 1 rättika + 2 morötter
Lägg dem i en 1-2-3-lag som du låtit koka upp och svalnat. Förvara i en fin glasburk.
1-2-3-lagen består av:
1 del ättika
2 delar socker
3 delar vatten
Det här är gott!
Riv 1 rättika + 2 morötter
Lägg dem i en 1-2-3-lag som du låtit koka upp och svalnat. Förvara i en fin glasburk.
1-2-3-lagen består av:
1 del ättika
2 delar socker
3 delar vatten
tisdag 28 februari 2012
Thank you!
Thank you - temat för detta inlägg. Tack så förfärligt mycket Affären för att baguetten jag köpte mer liknade en skorpa. Thank you! Men, kvällsmaten blev god i alla fall. Till slut blev jag hungrig igen, efter en mycket stor, god och trevlig lunch på stan. Fyllningen/röran till baguetten blev verkligen god om jag får säga det själv. Mums!
Nu gissar jag lite med måtten, prova dig fram till din egen makalöst delikata blandning:
½ burk creme fraiche (34%)
1 msk chilisås
½-1 dl riven parmesan
½ tärnad tomat
4 cm fint strimlad purjolök
Några blad färsk basilika strimlas
MYCKET svartpeppar från kvarnen
salt
Rör ihop!
Dela baguetten, som förhoppningsvis inte är som en skorpa... Lägg några salladsblad eller skuren sallad i botten. Lägg på röran och sen är det faktiskt bara att mumsa i sig.
Thank you-låtar (en del bra, en del mindre bra. Här kommer de, utan inbördes rangordning...):
Otis Redding – I Want To Thank You
Dido – Thank You
Alanis Morissette – Thank You
Salem Al Fakir – Thank You
Secret Garden – Thank You (+ Peter Jöback)
Amy Diamond, Chris Brown, osv, osv, osv
Oh, jag lyckade få med den här också! Josh Groban – Thankful
Nu gissar jag lite med måtten, prova dig fram till din egen makalöst delikata blandning:
½ burk creme fraiche (34%)
1 msk chilisås
½-1 dl riven parmesan
½ tärnad tomat
4 cm fint strimlad purjolök
Några blad färsk basilika strimlas
MYCKET svartpeppar från kvarnen
salt
Rör ihop!
Dela baguetten, som förhoppningsvis inte är som en skorpa... Lägg några salladsblad eller skuren sallad i botten. Lägg på röran och sen är det faktiskt bara att mumsa i sig.
Thank you-låtar (en del bra, en del mindre bra. Här kommer de, utan inbördes rangordning...):
Otis Redding – I Want To Thank You
Dido – Thank You
Alanis Morissette – Thank You
Salem Al Fakir – Thank You
Secret Garden – Thank You (+ Peter Jöback)
Amy Diamond, Chris Brown, osv, osv, osv
Oh, jag lyckade få med den här också! Josh Groban – Thankful
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)