torsdag 30 september 2010

Jag blir galen på mig själv!

Verkligen galen. Hur svårt ska det vara att bestämma sig?! Jag kan ju inte ens köpa frimärken utan att få beslutsångest - haha =) Jag får helt enkelt skylla på att jag är född i Tvillingarnas tecken, alltid två av mig som slåss och tycker precis tvärtemot den andra. Jag skulle köpa frimärken på Ica. Den självhäftande var slut så kassörskan frågade om jag ville ha motiv bilar eller motiv deckare. Hmmmm, bilarna är fina. Deckarmärkena ser häftiga ut, de kanske jag skulle ta? Fast, bilarna, de är fina. Deckarmärkena ser kanske lite grymma ut. Fast svarta, det är fint. Gahhhhhh, jag vet inte! "Nej, du får välja" bad jag kassörskan. Det blev bilarna.

onsdag 29 september 2010

Istället för te

Man blir som sagt väldigt trött på te efter några dagar. Nu provade jag en ny dryck som var väldigt god som variation till den vattenbaserade drycken. Havredryck med chokladsmak, riven ingefära och LITE kanel blandas i en kastrull. Koka upp, sen är det bara att dricka. Jag tog alldeles för mycket kanel i det första försöket, det smakade lite torrt på något konstigt sätt men jag tänkte att kanel kan man inte få för mycket av. I det här fallet var det dock bättre med lite.

Låt väl smaka!

tisdag 28 september 2010

Tröttsamt med hosta

Väldigt tröttsamt. Jag har träningsvärk i magen. Fast, det är ju bra, iaf någon träning fast jag är så himla förkyld. Och jag är trött på te - jag har druckit det till förbannelse i flera dagar nu. Så fort jag får tillbaka smaklökarnas funktion ska jag festa på Cola =) och kanske prova något trevligt nytt recept =)

fredag 24 september 2010

Här händer det inte mycket

Det enda som händer här är att jag måste vänta, vänta, vänta på att folk som jag sms'ar ska svara och på att folk ska fundera på om de vill ha min lägenhet så jag slipper ha två. Och en del som knappt har en lägenhet, lite orättvist fördelat.

Veckans skolarbete är klart! Bara att sätta igång med nästa veckas skolarbete då - fast den här veckan inte ens är slut. Hur går det ihop undrar jag? Jag måste få skriva lite också. I eftermiddag får det bli ett skrivpass. Nu blir det kanel-latte och förläsning!

måndag 20 september 2010

Ignorera!

Precis vad jag tänker göra. Det är en förkylning som cirkulerar runt mig och försöker smitta mig men jag jag bara inte tid att bli sjuk, jag har ungefär tusen saker att göra den här veckan. I förebyggande syfte ska jag nu använda mig av ett gammalt beprövat recept mot sjukdom: kuckelimuckmedicin =)

/Kristin

torsdag 16 september 2010

Andra svampar

Hemma igen från Me & I-partyt och barnen somnade som stockar. Hade de varit några år yngre hade jag defenitivt köpt dessa små gulliga, svampprydda, ljuvliga kläderna men tyvärr är de lite för stora mina barn.



 Det blev istället ängeltunika med coola yogabyxor till den ena. Den andra ville inte ha några kläder ?!



Alltså, det är inte mina barn på bilderna, de har jag lånat härifrån:
http://www.meandi.se/

/Kristin

tisdag 14 september 2010

Och efter duschen - PLUGGA

Ja, nu går det inte att skjuta upp längre. Boken måste läsas. Ser ni vad tjock den är?!



365 sidor. På engelska. Åh, jag är inget vidare på engelska har jag upptäckt, varför är det inte som på TV, en textremsa med svensk översättning längst ner i rutan?

Nu är det dags att sätta fart.

/Kristin