tisdag 31 augusti 2010

Ooooops!

Så här kan det gå när man bakar muffins. Snacka om förlorat ägg! Fast det blev till slut riktigt goda muffins som tur var.

lördag 28 augusti 2010

torsdag 26 augusti 2010

Hittade lampan!

Jag vandrade förbi ett skyltfönster och där var läckerbiten - en sådan randig lampa jag såg på Julita Wärdshus tidigare i sommar. Inte exakt samma modell men samma, fina ränder. Fint!



http://www.zero.se/

onsdag 25 augusti 2010

Vad kan man hitta i svampskogen?

Kantareller trodde jag men nej då, ett fåtal små svampar brukar det bara bli. Tyvärr. Jag älskar kantareller. Annars kan man hitta en del andra roliga saker:
1. Älgar som står helt blixtstilla och glor på dig
2. Andra svampar som ser väldigt oätbara ut, prickiga, gröna eller bara väldigt konstiga
3. Gropar och grenar man kan snubbla på
4. Myggor!
5. Fina fjärilar och vackra blommor =)

måndag 23 augusti 2010

Utelivet i Stockholm

Soap bar, Café  Opera och F12 i all ära, mycket trevliga ställen men den bästa musiken och den sötaste killen hittade vi på 7 Eleven när vi köpte helt makalöst goda muffins att mumsa på när vi vandrade hemåt i den ljumma sensommarnatten. Ibland är man bra lättroad ;-)

Godnatt!

torsdag 19 augusti 2010

Mycket bättre!

Ja, nu gick det bättre och blev definitivt ett mycket godare äpplemos. Den här gången slapp jag åka till soptippen med en sönderbränd kastrull.

Enkelt äppelmos


2 liter äpplebitar, med skal
2 dl vatten
2 kanelstänger
4 dl strösocker

Koka äppelbitar, vatten och kanel 15 minuter på svag värme. Ta ur kanelstängerna och mixa äppelmoset.

Tillsätt sockret och koka upp moset. Häll upp på rengjorda burkar.

Mycket enkelt och gott!


Nu ska jag göra müsli - bäst jag koncentrerar mig lite så jag inte bränner den också ;-)