Julgodis måste man ju ha, och det är inte direkt några problem med att hitta recept och idéer! Facebook-gruppen "Kakburken" kryllar av julgodis just nu! Ska prova ett av recepten där, alla dessa onyttigheter blir tillsammans något riktigt onyttigt och det verkar supergott! Får se hur det blir när det kokat klart...
onsdag 4 december 2013
torsdag 7 november 2013
Spökmaränger
Bättre sent än aldrig men det här pysslade vi med till AllHelgona-helgen då vi, antagligen felaktigt, firade Halloween. Inte så originellt med dessa små spöken kanske, men söta blev det, barnen var ena hejare på spök-tillverkning!
måndag 28 oktober 2013
Dags för paj
Paj är gott, och framförallt enkelt och praktiskt när man får gäster. Lätt att förbereda och bara värma. När dessutom de goa gästerna tar med mumsig sallad, bröd och goda ostar och vin blir det en hellyckad tjejfest!
http://www.ica.se/receptsok/#search=zucchinipaj%20med%20pesto
http://www.ica.se/receptsok/#:search=parmesanpaj
Jo, jag var ju på "Litterär afton" igår, en av författarna var gulliga Sigrid Bárány så jag var tvungen att köpa hennes bok. Det är hennes andra kokbok, "Sigrids kök". Jättefin! Får återkomma till den när jag provlagat något ur den.
http://www.recept.nu/sigrid-barany
http://www.ica.se/receptsok/#search=zucchinipaj%20med%20pesto
http://www.ica.se/receptsok/#:search=parmesanpaj
Jo, jag var ju på "Litterär afton" igår, en av författarna var gulliga Sigrid Bárány så jag var tvungen att köpa hennes bok. Det är hennes andra kokbok, "Sigrids kök". Jättefin! Får återkomma till den när jag provlagat något ur den.
http://www.recept.nu/sigrid-barany
torsdag 17 oktober 2013
fredag 27 september 2013
Kitchen aid in action!
Kitchen aid in action!
Undrar just vad det ska bli...? Under tiden kökshjälpen sköter sitt kan jag läsa min favvo-tidning som kom med posten idag!
Undrar just vad det ska bli...? Under tiden kökshjälpen sköter sitt kan jag läsa min favvo-tidning som kom med posten idag!
torsdag 12 september 2013
Little People
Det är några små killar i källaren!
Eh ja, i dockskåpet...hur som helst fick de mig att tänka på den här coola sidan. Kolla in den!
http://little-people.blogspot.se/
Eh ja, i dockskåpet...hur som helst fick de mig att tänka på den här coola sidan. Kolla in den!
http://little-people.blogspot.se/
fredag 2 augusti 2013
Vad göra med röda vinbär?
Varför inte Vinbärspaj med choklad?
http://tidningenhembakat.se/2013/07/26/vinbarspaj-med-choklad/ från "Hembakat" nu igen. Jag har just gjort en variant av pajen, jag tog samma fyllning men många småformar istället för en pajform. Nu står kakorna till sig i kylen så jag vet inte hur de smakar ännu...
Ska man ändå stå och svettas vid spisen en sån här solig, fin dag kan man ju lika gärna göra det ordentligt tänkte jag...småpajer, stor paj, müsli i ugnen och rabarberkräm.
http://tidningenhembakat.se/2013/07/26/vinbarspaj-med-choklad/ från "Hembakat" nu igen. Jag har just gjort en variant av pajen, jag tog samma fyllning men många småformar istället för en pajform. Nu står kakorna till sig i kylen så jag vet inte hur de smakar ännu...
Ska man ändå stå och svettas vid spisen en sån här solig, fin dag kan man ju lika gärna göra det ordentligt tänkte jag...småpajer, stor paj, müsli i ugnen och rabarberkräm.
| Multitasking i köket |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)