Hej symaskinen, det var längesen jag såg dig!
Tacky Tofsar! Jag tror självaste Maria Montazami skulle vara stolt över mig :)
lördag 21 januari 2012
Morr...och en tvättstugelapp
Sådär ja! Nu har jag satt upp mitt livs första, och får man hoppas, min sista, tvättstugelapp. Har jag blivit en sur, gammal tant eller är det för mycket begärt att få tvätta utan en torktumlare full av hundhår? Är det för mycket begärt att grannarna INTE ska tvätta på min tvätt-tid? Jag bara undrar...
torsdag 19 januari 2012
Ingen kokbok men en rolig bok
Det här är en rolig bok! Egentligen handlar den inte om nånting, men ändå gör den det. Lättläst, konstig, rolig.
Och som ni kanske ser är det Nigella Lawson som är på framsidan. Hon är väl ändå en sådan person som man älskar eller hatar, starka ord för nån man inte känner men ni förstår nog hur jag menar. Jag gillar henne :) Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=YfVvV-Wr0Ho
det skulle inte sitta fel med lite "Devils food cake"! Och så kan jag tänka mig hennes kök, livet skulle vara så mycket enklare med en rosa Kitchen aid!
Och som ni kanske ser är det Nigella Lawson som är på framsidan. Hon är väl ändå en sådan person som man älskar eller hatar, starka ord för nån man inte känner men ni förstår nog hur jag menar. Jag gillar henne :) Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=YfVvV-Wr0Ho
det skulle inte sitta fel med lite "Devils food cake"! Och så kan jag tänka mig hennes kök, livet skulle vara så mycket enklare med en rosa Kitchen aid!
tisdag 10 januari 2012
måndag 9 januari 2012
Dumplings!
I lördags gjorde vi dumplings, gott! Men de blev inte så fina så det blir inget foto. Dessutom, om man är lite för hungrig och inte hittar färdiga won ton eller gyozaplattor så tar det en hiskelig tid att göra dem om man är ovan. Men det blir flera gånger, jag ska göra fina dumplings!
http://www.recept.nu/1.12899/stefan_svensson/huvudratter/kottfars/dumplings
http://www.recept.nu/1.12899/stefan_svensson/huvudratter/kottfars/dumplings
onsdag 4 januari 2012
Tryffel!
Smeten blev god, ja man måste faktiskt provsmaka lite... jag tycker det är lite svårt att få till en bra konsistens på tryfflar. De små raringarna står i kylen för att stelna, får se hur de blir.
Recept:
Smält 100 g vit choklad, ½ dl creme fraiche + lite citronzest. Häll smeten i söta tryffelformar och låt stelna i kylen. Mums!
Men nu måste jag sluta slösa bort min tid, jag måste sätta fart med mina studier nu, varför gör jag bara en massa andra saker?
Recept:
Smält 100 g vit choklad, ½ dl creme fraiche + lite citronzest. Häll smeten i söta tryffelformar och låt stelna i kylen. Mums!
Men nu måste jag sluta slösa bort min tid, jag måste sätta fart med mina studier nu, varför gör jag bara en massa andra saker?
Lunch på stan! Nehe, inte det inte...
Igår var det shopping på stan som gällde, en liten, liten stund iaf. Lunch på stan var sedan tanken. Första stället: "Tyvärr, laxen är slut" = bara kötträtter kvar. Jag äter inte kött. Sushi! Nehe, där var det stängt (en av nackdelarna med att bo i en liten stad är att det bara finns 1 av varje, tex 1 sushi-ställe. Undantaget pizzerior, det finns det måååånga av) Det finns ju sushi på ICA! Men vilka levererar sushin dit om inte sushi-stället som var stängt. Det hela slutade med hemgjorda fiskburgare, hemma, men det var väldigt gott!
Häromdan kom det ett litet paket med muffinsformar och tryffelformar jag beställt från Dalani - så himla söta! Så nu måste jag testa att göra tryfflar!
Här kommer en mysig låt! Den var med i filmen "Till det som är vackert", den här versionen är med Sarah Brightman. Filmen var riktigt bra och sevärd!
Sarah Brightman – Figlio Perduto
Häromdan kom det ett litet paket med muffinsformar och tryffelformar jag beställt från Dalani - så himla söta! Så nu måste jag testa att göra tryfflar!
Här kommer en mysig låt! Den var med i filmen "Till det som är vackert", den här versionen är med Sarah Brightman. Filmen var riktigt bra och sevärd!
Sarah Brightman – Figlio Perduto
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
