fredag 15 april 2011

Tillbaka till verkligheten

Ja, tillbaka till verkligheten efter att ha blivit bortskämd på vandrarhem ett par dagar. Det är dags att laga maten helt själv. Men med mitt nya projekt "Ät-vad-du-har-hemma-istället-för-att-köpa-nytt-hela-tiden" blev riktigt bra. Färska grönsaker är ju alltid godast men nu fick jag snällt ta de frysta. Väldigt enkel middag - behövs faktiskt inte ens ett recept. Laxen blir mycket god om man steker den med massvis av lime på, ingefära, pepparblandning med chili och så lite sesamfrön. Det fungerar med ungefär samma kryddor på grönsakerna, ingefära, salt, peppar. Och extra rödlök. Och nu är det nog så att min rast är slut. För länge sen. Fokuseringen är inte på topp idag.

F**kin' Perfect!

Perfekt nagellack till morgondagens bravader. Showtime!




Okej, jag vet att jag är väldigt tjejig nu but I just love detta nya lack med cracked effect. Jag tyckte dessutom att mina fingrar var värda en paus efter allt seminarieuppgifts-skrivande. Och nej, jag är inte klar tyvärr men man måste ta paus ibland.

P!nk – F**kin' Perfect - Explicit Version

måndag 11 april 2011

Springtime

Söta sippor
Annars är vårens ankomst relativt fordonsrelaterad. Cyklar, både utan och med motor, får flytta ut igen och dammas av efter en stillastående vinter. Iaf har min cykel bott i ide denna vinter.
Tvätta bilen - för i solskenet ser man klart och tydligt att det behövs!
Byta till sommardäck. Konstigt, trots att vintern känts lång känns det ändå som att vinterdäcken nyss åkte på?
Fast jag har inte tid att byta däck just nu - jag skjuter upp det roliga till sista sekunden och tar faktiskt tåget istället :)

söndag 3 april 2011

Trouble in paradise

Okej kära M, jag är otroligt glad och tacksam att jag fick en bok av dig :D MEN snacka om att vara den felande länken i en färgkoordinerad bokhylla!

Clean house

Snart är storstädningen klar, jag har redan städat halva bokhyllan ;) det tog bara en lördagskväll att göra det, snabb som tusan är jag. Hehe. Jag såg visserligen på Körslaget och en film under tiden, det kan ha saktat ner tempot en aaaaning kanske. Jag får nog helt enkelt fortsätta städa imorgon. Men tack M för det superbra tipset att färgkoordinera böckerna, det blir ju jättefint :D Jag hade faktiskt en hel del olika färger på bokryggarna såg jag. Fint, och lite lagom nördigt!